Expres Drive /
Celý playlist
Ostatní

BMW má škodnou v revíru: Otestovali jsme kupé na vysoké noze od Renaultu

Honza Koubek
Kategorie, do které se po vzoru BMW postupně se svým modelem X6 přidaly všechny prémiové značky, má teď nový přírůstek z nečekaného směru. Renault chce oslovit ty, kteří na prémiové značky nemají. Foto: Jakub Deml
05. 07. 2022

Když bylo před lety představeno první BMW X6, průkopník kategorie kupé-crossoverů, mnozí nechápavě kroutili hlavou. Kdo by chtěl auto, které není ani terénní, ani praktické, ani sportovní a vlastně ani moc dobré na běžné silnici? Jenže zákazníci na novou odvážnou image slyšeli. A to docela dobře. Mezi prémiové značky se teď s tímhle typem auta řadí i ty lidovější, třeba Renault. 

BMW X6 má dnes konkurenci v podobě pseudoterénního modelu se splývavou střechou v nabídce prakticky kterékoliv luxusní značky, Renault chce modelem Arkana zaujmout i zákazníky, kteří na prémiovou značku nemají. A vypůjčil si k tomu starý známý recept od Škodovky. 

Další díly (296)

Slušný rozvor i dost místa nad hlavou

Renault vzal lacinější platformu z menšího modelu, konkrétně prodlouženou verzi CMF-B, na které stojí třeba Clio, a postavil na ní prostornější, větší model. Platforma je modernější, než ta, na které stojí Renault Kadjar, takže je lehčí, pevnější a především dokáže nabídnout bezpečnostní a asistenční elektronické systémy. A také elektrifikované pohonné jednotky. Díky modularitě platformy může mít Arkana rozvor slušných 2720 mm, takže v zadní řadě sedaček je relativně dost místa i pro dospělé cestující. Špatné to není ani s místem nad hlavou, protože i když střecha Arkany klesá, celkově je dost vysoko. Kufr má slušných 513 litrů a svou šířkou a délkou překonává spoustu středních SUV. Minimálně praktičnost tedy tenhle kříženec zvládá docela se ctí. 

Tvary se designérům povedly. Foto: Jakub Deml

Hyundai Santa Fe: Nové auto vydávané za facelift

Honza Koubek / 13. 06. 2022

Lacině vyhlížející interiér

Vnější tvary hrají na módní vlnu splývavých střech, ale dá se říct, že se designérům celkově povedly. Arkana je sice velká, ale také pohledná, zejména v testované červené metalíze. Trochu v protikladu je pak interiér, který příliš luxusně nepůsobí, a to ho rozhodně nesrovnáváme s prémiovými značkami, ale jen s ostatními Renaulty. Menší a lacinější Captur má interiér o něco lepší, což je trochu překvapení. Arkaně chybí plovoucí středová konzole i měkké části palubní desky. Ozdobné lišty, které se snaží tvářit jako frézkovaný hliník, jsou pouhý potištěný plast. Zadnímu oknu chybí stěrač a při hustším dešti je výhled vzad ještě omezenější, jako kdyby nestačily mohutné zadní sloupky karoserie. A do toho všeho Arkana neustále pípá, přičemž často není vůbec jasné, z jakého důvodu se akustický signál ozval.

Interiér vypadá lacině. Foto: Jakub Deml

Městský přeborník 

Testovaná fullhybridní verze spojuje benzínovou šestnáctistovku se dvěma elektromotory. Jeden je trakční, druhý funguje jako startér-generátor a ovládá i převodovku. Jejich spolupráce je vyladěná velmi dobře, často ani nepoznáte, na jaký pohon právě jedete. Ve městě je Arkana i přes svou velikost příjemně pružná a hbitá, zejména při parkování, které se odehrává prakticky celé na elektřinu, reaguje na změnu směru jízdy daleko rychleji, než většina spalovacích aut. Na krátkou vzdálenost můžete jet i čistě na elektřinu, ale akumulátor má kapacitu jen 1,2 kWh a silnější elektromotor výkon jen zhruba 50 koní. Není to zkrátka plug-in hybrid. Hybridní systém ale funguje velmi slušně zejména ve městě a jeho okolí, kde i s velkým autem dokáže dosáhnout spotřeby kolem 5-6 litrů na 100 km, aspoň pokud mu nebudete příliš šlapat na krk. Příjemné je také zjištění, že na rozdíl od dražších plug-inů se cena full-hybridní Arkany liší od silnější z benzínových variant jen o nějakých deset tisíc, při využití výkupních bonusů může být dokonce i levnější.

Další poznatky z testu najdete ve videu

Opel se snaží zjednodušit přechod na elektřinu malou Corsou

Redakce / 31. 05. 2022

Jak jezdí Evropské auto roku? Otestovali jsme elektromobil Kia EV6

Redakce / 27. 04. 2022
Diskuze
Vstoupit do diskuze
Sdílejte

Další na Expres FM