Většina celebrit se drží toho oboru, který z nich udělal hvězdu. Některé z nich ale využívají svou slávu a bohatství jako obchodní platformu. Pokud se společnost rozjede, někteří se přesunou ze světel ramp do velké kanceláře kanceláře, zatímco jiní najdou způsob, jak nadále zářit na obou stranách.
Samozřejmě, že historie pamatuje spoustu těch, kteří šlápli vedle a rádi se vrátili zpátky ke své původní profesi, aby poplatili dluhy. My jsme se ale zaměřili na příklady hvězd, které jsou zároveň i úspěšnými podnikateli.
Oprah Winfrey strávila 25 let v televizi jako moderátorka své talk show. V roce 2011 ale spustila vlastní televizní kanál s názvem OWN. Její 25,5% podíl v síti má podle Forbes hodnotu přibližně 75 milionů dolarů. Je také spoluvlastníkem společnosti Weight Watchers a má svůj vlastní časopis O, The Oprah Magazine.
Zpěvačka má vlastní značku make-upu Fenty Beauty. Ta jí v roce 2018 vydělala odhadem 570 milionů dolarů, uvedl Forbes. Zpěvačka značku spoluvlastní se skupinou luxusního zboží LVMH, s níž nedávno opět spolupracovala na nové módní řadě. Má také kolekci spodního prádla Savage X Fenty.
Herečka Drew Barrymore je ve filmovém průmyslu už od dětství. V roce 1995 založila vlastní produkční společnost Flower Films, která produkovala mnoho jejích projektů. Své obchodní portfolio také rozšířila do světa krásy, módy a domácích potřeb se svou značkou Flower. Její řada Flower Beauty zahrnuje make-up, vůně a kosmetické doplňky a prodává se za dostupné ceny například v řetězci Walmart. Spustila také odnož Flower Eyewear, která prodává sluneční brýle, brýle na čtení a dioptrické čočky, to vše za méně než 100 dolarů.
Tenistka Serena Williams je nejen jednou z nejlepších sportovkyň všech dob, ale je také jednou z nejúspěšnějších podnikatelek. V roce 2014 založila společnost Serena Ventures, aby poskytla finanční prostředky různým podnikatelům v širokém spektru průmyslových odvětví. Williams je také zakladatelkou oděvní značky S by Serena, která zahrnuje šaty, mikiny, trika, plavky, doplňky a mnoho dalších kousků, pod značkou Serena Williams Jewelry prodává šperky, které sama navrhuje.
Herečka Sarah Jessica Parker známá jako Carrie Bradshaw ze Sexu ve městě, uvedla v roce 2014 na trh SJP by Sarah Jessica Parker. Jde o kolekci luxusních bot a má butiky v několika hotelech v USA. Ceny se obvykle pohybují mezi 300 až 600 dolarů za pár. Má také řadu vůní SJP Beauty.
Slavná dvojčata téměř opustila herecký svět, aby se zaměřila na módu. V roce 2006 sestry uvedly na trh svou řadu The Row. O rok později založily značku Elizabeth and James, která zahrnuje oblečení a vůně. Dvojčata dočasně pozastavila značku v roce 2018, ale v dubnu 2019 oznámila opětovné spuštění linky v obchodech Kohl.
Rozmanité obchodní portfolio udělalo z reppera jednoho z nejúspěšnějších podnikatelů mezi celebritami. V roce 2008 Jay-Z založil zábavní společnost Roc Nation a oděvní značku Roc-A-Wear. Před 7 lety koupil streamovací platformu Tidal za 56 milionů dolarů, v roce 2017 už měla hodnotu 600 milionů dolarů. Rapper se na jaře roku 2019 stal prvním hiphopovým umělcem, který se díky svým obchodům a investicím stal miliardářem. V byznysu je úspěšná i jeho manželka, zpěvačka Beyoncé, která prostřednictvím společnosti Parkwood Entertainment produkuje filmy (jako třeba Cadillac Records a Posedlá), hudbu a vyrábí oblečení.
Robert De Niro vydělává velké peníze v potravinářském průmyslu. V roce 1994 se spojil s šéfkuchařem Nobu Matsuhiso a založili japonskou restauraci Nobu, která dnes má desítky poboček po celém světě, na řadě míst je navíc rozšířená o hotel. Herec má vlastnický podíl v několika dalších restauracích, včetně newyorských Locanda Verde a Tribeca Grill. Kromě toho spoluzaložil mediální společnost Tribeca Enterprises, která mimo jiné pořádá filmový festival nezávislých filmů Tribeca Film Festival.
Španělský závodní jezdec, majitel dvou mistrovských titulů ve Formuli 1, dvojnásobný vítěz 24hodinovky v Le Mans a účastník Rallye Dakar, je mimo jiné zakládajícím investorem a ambasadorem módní lifestylové značky Kimoa, která sází na udržitelný životní styl. Mimo to pod touto značkou uvedl na trh také nové elektrické kolo. To se vyrábí na míru pro každého jezdce díky vlastnímu 3D tištěnému rámu z uhlíkových vláken. Elektrokolo Kimoa má dojezd bezmála 90 kilometrů a lze jej plně nabít za dvě hodiny. Fernando Alonso podniká i ve svém původním oboru, založil esportový tým, závodní okruh a vlastní muzeum, které samozřejmě najdete ve Španělsku, konkrétně nedaleko jeho rodného Ovieda.
Foto: Profimedia