Internet je plný různorodých výzev. Ne pokaždé jsou ale úsměvné a zábavné, některé jsou děsivé až nebezpečné. Na sociálních sítích jsou často používány jako zdroj možného zviditelnění. Někteří uživatelé jsou pro sdílení a lajky schopni udělat věci, nad kterými zůstává někdy až rozum stát.
Určitě ale nemůžeme všechny #challenges házet do jednoho pytle. Za poslední roky se objevily i výzvy, které byly ve výsledku přínosem a pomohly rodinám nebo jedincům v těžkých životních situacích.
Je až neuvěřitelné, kolik opravdu nebezpečných výzev můžeme na internetu nalézt. Důrazně varujeme, abyste tohle opravdu nezkoušeli, jde pouze o příklady, kam až může virální šílenství zajít.
Účastníci této výzvy se polévají hořlavinou, kterou následně zapálí. Následky mohou být až fatální, pohybují se od popálenin druhého a třetího stupně až k smrti.
Při plnění této výzvy se děti nebo studenti vzájemně škrtí, nebo se škrtí sami, a to do té doby, než omdlí. Pocit euforie spojený s odkysličením mozku, to je hnací motor této challenge. Bohužel však může dojít k trvalému poškození mozku nebo smrti, což si účastnící samozřejmě neuvědomují.
Tahle výzva vznikla původně jako hoax, který tvrdil, že děti se navzájem hecují sérií stupňujících se nebezpečných úkolů, jejímž posledním stupněm je výzva k sebevraždě. Původně falešná výzva se nakonec stala skutečnou a vyžádala si nemalý počet lidských životů.
V rámci splnění výzvy musí účastník spolknout kapsli do pračky na praní prádla. Tím ale může dojít k trvalému poškození trávícího traktu. Většinou se této výzvy účastní děti, které ze svého konání nemají rozum.
7Výzva k polykání a vdechování mleté skořice. Výsledkem je pak často dávení a dušení se, skořice v průduškách navíc může přispět k rozvoji respiračních onemocnění.
Výzva spočívá v tom, že si lijete alkohol přímo do oka. Říkáte si proč? To asi nemá vysvětlení. Konzumace „okem“ je prý oblíbená, protože se opijete levněji a rychleji. Problémem ale je, že díky tomuto jednání hrozí nejen popálení rohovky, ale může dojít i k trvalému oslepnutí. Možnou inspirací mohl být i dj Paul Bulva čili Eyeball Paul z filmu Klub sráčů (Kevin And Larry Go Large), který tento způsob pití vodky praktikoval.
Pokud vás předchozí výzvy vyděsily, můžete se uklidnit, existují i challenge, u kterých se zasmějete a třeba vám i budou inspirací pro dlouhé zimní večery.
Aktuální výzva, kterou se baví celý svět. Jednoduše řečeno si naplníte ústa vodou a poté si s parťákem dáte kámen, nůžky, papír. Kdo prohraje, dostane tortillou po hlavě. Když vám u toho vyprskne voda z pusy, prohráváte. Jelikož jsme proti plýtvání jídlem, doporučujeme, aby součástí prohry byla povinnost tortillu sníst.
Kyblíková výzva obletěla v roce 2014 snad celý svět. Zapojilo se do ní i nespočet celebrit. Spočívala v tom, že si dotyčný vylil na hlavu kbelík ledové vody a natočil se při tom. Výzva měla zvýšit povědomí o amyotrofické laterální skleróze (ALS) a nasbírat finanční podporu na její další výzkum. Jde asi o nejznámější pozitivní internetovou výzvu posledních let.
V této výzvě jde o to, že lidé pózují jakoby zamrzlí uprostřed pohybu, zatímco se mezi nimi pohybuje kamera. Výzva byla několik let velmi oblíbená, zapojily se do ní třeba celé školy a firmy, jejichž výkony často mohly konkurovat profesionálním filmovým produkcím.
Toto je výzva prostě pro zábavu. Na začátku jeden tančící člověk, poté střih a rázem hromada lidí, kteří tančí s ním, většinou mají na sobě extravagantní kostýmy a jejich taneční kreace jsou víc než úsměvné.
Na závěr tu máme výzvu, kterou si už vyzkoušel v životě minimálně jednou snad každý. Jen vás u toho možná nikdo nenatáčel. Nebo natáčel, ale patří to do šuplíku Top Secret. Challenge ukazuje účastníky různých akcí, jak vypadají, když si dávají svůj první drink, a poté, když se nad ránem party schyluje ke konci a oni se loučí svým posledním drinkem. U toho se rozhodně zasmějete a možná i trochu zčervenáte.
České celebrity v posledních letech rozjeli také jakousi formu výzev. V tomto případě ale můžeme říct, že se jedná o výzvy, které mají pro některé jedince nevyčíslitelnou hodnotu. V principu jde o to, že slavní motivují k pomoci, kde je to opravdu potřeba.
Známý český moderátor Leoš Mareš každý rok 29. ledna daruje za každého svého followera na Instagramu jednu korunu na charitu. Do této výzvy se pravidelně zapojuje nejen jeho manželka Monika a další spousta známých osobností, ale i běžní uživatelé, kteří sice nemají tolik sledujících, zato však mají dobré srdce.
Herečka a influencerka Nikol Leitgeb (za svobodna Štíbrová) patří k celebritám, které svůj obrovský vliv a dosah nevyužívají výhradně pro své vlastní obohacení, ale spíše se soustředí na pomoc druhým. Na Instagramu, kde ji sleduje přes 660 tisíc uživatelů, vybírá každý týden jeden nelehký životní příběh, který poté zveřejňuje na svém profilu. Motivací není, aby fanoušci darovali statisíce, které třeba ani sami nemají, s takovým počtem sledujících a sdílení je podle hesla „Halíře dělají talíře“ i sebemenší příspěvek obrovským přínosem.
Úvodní foto: Profimedia