Tyhle na první pohled tak trochu legrační kloboučky byly největším hitem v devadesátkách. Zhruba před dvěma lety se ovšem vrátily zpět do módy, a to velmi intenzivně. Skoro ze dne na den je nosily zahraniční celebrity i módní guru po celém světě. Získá si klobouk i vás?
Historie klobouku zvaného „bucket“ (kyblík) sahá ovšem mnohem hlouběji než jen do 90. let. Tento typ klobouků totiž nosili už na začátku 20. století rybáři a farmáři, aby se při práci chránili před deštěm. Vyráběl se tehdy výhradně z nepromokavých materiálů. Až teprve v 60. letech byl na krátký čas považován za módní doplněk. Ten největší boom ale přišel právě v devadesátkách, a to především díky rapperům, ale i jiným umělcům světové scény.
Bucket klobouky se dělají nejčastěji z džínoviny, pevné bavlněné tkaniny a aktuálně také z vlněného tvídu nebo plyše. Poslední dvě varianty jsou v nadcházející sezóně největším hitem, protože udělají nejen parádu, ale i zahřejí.
Oblibu těchto klobouků samozřejmě zaznamenaly i prestižní módní domy, a tak se brzy na scéně objevily kousky s logem Chanel nebo třeba Dior. Kdybyste řekli rybářům, kteří nosili bucket klobouky před více než sto lety, že se jednou stanou obřím módním hitem a budou se prodávat klidně i za 50 tisíc, asi by vás považovali za blázny.
U slavných samozřejmě platí, čím výstřednější, tím lepší. Můžete tak na nich vidět všemožně barevné kousky, které jsou tak výrazné, že občas i zastíní celý zbytek outfitu. Samozřejmě jsou ale k dostání i poněkud střídmější kousky! Protože, ruku na srdce, už jen nošení samotného klobouku chce trochu odvahy, takže jednoduché černé provedení je pak naprosto ideální.
Zdroj fotografií: Profimedia a archiv jednotlivých značek