Dopoledne na Expres FM /
Celý playlist
Lifestyle

Elektrický Opel Corsa: Vylepšený pohon funguje, ale much má drahé městské auto pořád spoustu

Honza Koubek
30. 08. 2023

Tento týden Honza Koubek do testovacího auta nastupoval trochu s obavami. Opel Corsa-e totiž stojí na stejné elektrické platformě koncernu Stellantis, jako Citroën ë-C4, který testoval zhruba před rokem a půl a který ho mírně řečeno nenadchnul.

Další díly (286)

Na přání zákazníků

Zmíněný Citroën měl především mizerný dojezd a navíc nespolehlivé palubní přístroje, které slibovaly dojezd aspoň dvojnásobný. Jenže ve Stellantisu naštěstí nelenili, svým zákazníkům naslouchali a celé pohonné ústrojí na mnoha místech upravili a vylepšili. Opel Corsa má tepelné čerpadlo, má také lépe vyřešený tepelný management akumulátoru i řízení spotřeby, takže i za parného léta, kdy klimatizace jela často skutečně naplno, se s autem dalo bez většího snažení ujet přes 300 km na jedno nabití. Kdyby se Honza hodně snažil, možná by dal i 350. To s první verzí téhle platformy bylo zcela neproveditelné.

Opel se snaží zjednodušit přechod na elektřinu malou Corsou

Redakce / 31. 05. 2022

Městský ideál (pokud máte nabíječku)

Zlepšilo se i nabíjení, stejnosměrně teď Corsa umí až 100 kW, takže z 20 na 80% nabijete za necelou půlhodinu a za třičtvrtě hodiny se Corsa i u 70kW stojanu nabila do plna. Dojezdová úzkost je zkrátka výrazně menší, i když jedním dechem dodáme, že pokud nemáte možnost pravidelného dobíjení buď ve své vlastní garáži nebo v práci, koupi elektromobilu si spíš ještě rozmyslete. Spoléhat se totiž výhradně na veřejné nabíjení je pořád ještě riziko, navíc v poslední době jsou veřejné stojany čím dál obsazenější a mnohdy musíte čekat. Pokud ale domácí nabíjení máte, jako každodenní městský hatchback může být elektrická Corsa celkem ideálním společníkem. Má to ale samozřejmě několik háčků.

Nedostatečný vnitřní prostor

Pohonný systém byl od premiéry modelu celkem výrazně vylepšen, přesto že na velký facelift teprve čekáme. Vlastně už se objevily oficiální fotky, ale v prodeji bude omlazený model až na podzim. Nová příď zařadí Corsu vedle modernějších modelů, ale technický základ samozřejmě zůstane stejný. Což může pro některé zákazníky znamenat trochu problém, protože současná Corsa maličko trpí nedostatkem vnitřního prostoru. Od městského hatchbacku samozřejmě nikdo nečeká prostor jak v limuzíně, ale i ve srovnání se svými soupeři ze třídy je Corsa spíš podprůměrná. Dva vyšší dospělí se za sebe prostě nevejdou, průměrné postavy taky budou chtít vzadu trávit jen nezbytně nutnou dobu.

Detaily testovaného vozu si prohlédněte ve fotogalerii

Dospělá jízda za hodně peněz

Akumulátor je sice namontovaný pod sedačkami a ve středovém tunelu, ale do kufru přece jen trochu zasáhnul – necelých 270 litrů sice víkendový nákup pojme, ale opět je to podprůměrná hodnota. Další Honzova stížnost směřuje k nemožnosti ovládat rekuperaci. Je tu k dispozici jízdní stupeň B, kde elektromotory nějakou tu energii sbírají, ale ovládání síly rekuperace, nebo dokonce systém ovládání jedním pedálem, kdy auto po puštění akcelerátoru samo zastaví, tu zcela chybí. Je to škoda, protože právě v nich pro Honzu spočívá kouzlo zcela plynulé a efektivní jízdy s elektromobilem, zejména v městském provozu. Jinak je ale pravda, že Corsa jezdí poměrně dospěle, dobře se vyrovnala s váhovým hendikepem těžké baterky a při jízdě působí sebejistě. Velmi sebejistá je ovšem i cenovka – elektrická Corsa začíná na bezmála 890 tisících, a to bez některých důležitých prvků výbavy, jako je třeba rychlonabíjení. S příplatky se cena testovaného vozu vyšplhala téměř k milionu korun a obáváme se, že to je pro drtivou většinu cílových zákazníků prostě příliš mnoho. Cenové války elektromobilů se právě rozbíhají a evropské automobilky se budou muset hodně dobře zamyslet nad tím, jak na hrozbu z Ameriky a Číny zareagovat.

Neděle
14:00 – 15:00
Garáž
Vše co vás může zajímat o autech.
Jan Koubek

Kromě testu Opelu Corsa-e se v aktuálním vydání pořadu Garáž od Honzy Koubka dozvíte informace o nejrychlejším autě z Dánska, novém drsném osmiválcovém Mercedesu a dvou elektrických konceptech od naprosto rozdílných značek: Mahindra a Lamborghini.

Pořad si můžete poslechnout v přehrávači v úvodu článku. Archiv Garáže najdete v sekci Podcasty, v aplikaci Expres FM nebo ve vaší oblíbené podcastové službě. Videa z testování můžete zhlédnout na webu Stream.cz, novinky ze světa automobilů přináší Honza Koubek i na profilu Meziplyn a na YouTube kanálu 1000 koní

Mazda MX-30 je pořád hlavně městský elektromobil: Existuje ale výjimka

Honza Koubek / 28. 05. 2023

Nové Aygo: Příjemné překvapení z Kolína

Redakce / 11. 01. 2022
Diskuze
Vstoupit do diskuze
Sdílejte

Další na Expres FM