Hudba na prvním místě / Music First /
Celý playlist
Lifestyle

Mercedes-Benz GLE Coupé: Sebevědomý silák klame tělem, jezdí líp, než byste čekali

Honza Koubek
11. 09. 2023

Třída vozů SUV-kupé se zrodila s první generací BMW X6. Bylo to auto, které mělo tu smůlu, že jeho vývoj probíhal v atmosféře bezstarostného růstu, ale do prodeje přišlo těsně po vypuknutí finanční krize v roce 2008, a tak působilo ještě o něco arogantněji, než mělo původně v úmyslu.

Auto, které není ani terénní, ani silniční, ani kdovíjak praktické, protože jeho úkolem je především ukázat, že jeho majitel si to může dovolit, není v krizi dobrá vizitka. I přesto se ale tahle třída velmi dobře uchytila a ostatní automobilky musely dohánět ztrátu celé jedné generace. Mercedes byl mezi nimi a model GLE Coupe je vlastně ještě poměrně čerstvé auto, tohle je teprve jeho druhá generace. Stojí ale na základu klasického velkého GLE (což je pokračovatel třídy M) a nutno říct, že Mercedes velmi dobře ví, co s tímhle autem dělá. Tím chceme říct, že je to prostě opravdu dotažený Mercedes a zejména ve verzi Coupé jezdí skutečně velmi dobře – daleko líp, než byste od něj na první pohled čekali.

Další díly (296)

Styl je hlavní 

GLE Coupé je totiž fakt velké auto, naživo působí skutečně masivně, což je sice částečně zásluha jeho zaoblené karoserie, nicméně to určitě není jen nějaká optická iluze. Na délku má téměř pět metrů a na šířku přes dva metry. Ve srovnání s normálním GLE má ovšem o 62 mm kratší rozvor. V tomto případě prostě o praktičnost a vnitřní prostor nejde, styl je to hlavní. Designové prvky moderních Mercedesů se nezapřou, je tu maska s mřížkou složenou z malých trojcípých hvězdiček, uvnitř najdete ultraširokoúhlý displej palubních přístrojů a infotainmentu, luxusní materiály včetně pravého dřeva a hliníku, nádherné noční ambientní osvětlení a dostatek prostoru zejména pro přední cestující. Vzadu je to sice malinko horší, ale i Honza Koubek se tam s téměř dvěma metry vešel. Trochu s překvapením ale narazil i na několik drobných kvalitativních kiksů, i když je třeba přiznat, že se mohly týkat pouze novinářského auta. Nicméně ne zcela doléhající plasty a viklající se výdechy klimatizace byste v Mercedesu za tři miliony skutečně nečekali.

Nový elektromobil BMW jezdí skoro sám, v zimě ale nedojede daleko

Redakce / 01. 03. 2022

Mocný zátah na požádání 

Mercedes GLE Coupé v testu je verze 450d, tedy nejsilnější naftová varianta. Třílitrový šestiválec využívá mildhybridní techniku, ke spalovacím 367 koním a 750 Nm přidává ještě elektrických 20 koní a 200 Nm. Elektromotor se tu stará především o vykrývání prodlev při řazení. Moc práce ale nemá, protože devítistupňový automat 9G–Tronic pracuje velmi čistě. Množství převodových stupňů pak velkému autu propůjčuje zdánlivě nekonečnou zásobu síly. Za celý týden testování nenastal jediný moment, kdy by Mercedes na požádání okamžitě mocně nezrychlil. 

Zvládne téměř všechno

V zatáčkách bylo samozřejmě třeba počítat s jeho téměř dvouapůltunovou hmotností, ale na tak vysoké, těžké a objemné auto se Mercedes vypořádal i s pořádně zakroucenými šumavskými okreskami víc než se ctí. Ne, nemluvíme o sportovní jízdě, přestože se vám marketing bude snažit tvrdit, že takováto auta sportovní jsou. Nejsou, ale to nevadí. Ze způsobu, jakým GLE Coupé jede, totiž čiší sebejistota, že zvládne téměř všechno. A to je velmi uklidňující pocit.

Detaily testovaného vozu najdete v galerii

Peugeot 408: Stylové kupé na vysoké noze, ve kterém nenajdete správnou polohu za volantem

Honza Koubek / 19. 07. 2023

Slabší komfort na českých silnicích

Jediný drobný stín představuje jízdní komfort na hrubším nebo mírně narušeném či záplatovaném asfaltu, kde auto prostě nejede tak plynule a plavně, jak bychom si od velkého a těžkého Mercedesu představovali. A to přesto, že testovaný vůz měl vzduchové odpružení i podvozek Agility Control s adaptivními tlumiči a aktivními stabilizátory. Větší terénní vlny a nerovnosti zvládne Mercedes v naprosté pohodě, ale menší výmoly jsou cítit – bezesporu také vinou vysoké neodpružené hmotnosti velikých 21” kol. Příplatkovým dvaadvacítkám se proto vyhněte obloukem.

Tisíc kilometrů na jednu nádrž

Pozlobit umí také ovládání některých funkcí, například systému držení v jízdním pruhu. Ten skvěle funguje na dálnicích, ale automaticky se zapíná při každém nastartování. Jenže ve městě a na užších okreskách ho chcete mít vypnutý a bohužel to nejde jedním tlačítkem, ale poměrně složitým postupem na dotykové obrazovce infotainmentu, což Honzu celý týden trochu štvalo. Co ho ale neštvalo vůbec, byla spotřeba. I s tou obří silou a nemalou hmotností totiž GLE Coupé dokázalo jezdit za nějakých 8,5 litru nafty na 100 km, a to při nádrži o objemu 85 litrů znamená akční rádius 1.000 km. Zkuste si to s nějakým elektromobilem!

Dojmy z týdenního testování najdete ve videu

Kromě testu Mercedesu GLE 450d Coupé se v aktuálním vydání pořadu Garáž od Honzy Koubka dozvíte podrobnosti o několika konceptech z mnichovského mezinárodního autosalonu, novinkách od Renaultu a nádherné a vzácné sportovní Alfě Romeo.

Pořad si můžete poslechnout v přehrávači v úvodu článku. Archiv Garáže najdete v sekci Podcasty, v aplikaci Expres FM nebo ve vaší oblíbené podcastové službě. Videa z testování můžete zhlédnout na webu Stream.cz, novinky ze světa automobilů přináší Honza Koubek i na profilu Meziplyn a na YouTube kanálu 1000 koní

Neděle
14:00 – 15:00
Garáž
Vše co vás může zajímat o autech.
Jan Koubek

Nová třída C už asi prodeje Mercedesu nezachrání, ale je to skvělé auto

Redakce / 24. 01. 2022

BMW má škodnou v revíru: Otestovali jsme kupé na vysoké noze od Renaultu

Honza Koubek / 05. 07. 2022

Hyundai útočí na Volkswagen Multivan kosmickou dodávkou

Redakce / 09. 02. 2022
Diskuze
Vstoupit do diskuze
Sdílejte

Další na Expres FM