Jedním z pilířů podzimního programového schématu TV Nova bude reality show Hell’s Kitchen. Na co se diváci mohou těšit, jak drsný bude šéfkuchař Radek Kašpárek a byl vítěz, kterého poznáme před Vánoci, tvůrcům jasný od začátku? Na to se mimo jiné zeptal Michal Plšek výkonného producenta pořadu Tomáše Fišera. Mimo toho probrali i jiné projekty, na kterých Tomáš pracoval a které chystá.
Kariéra našeho dnešního hosta je provázána se společnostmi CME a Nova. Začínal jako asistent produkce v té první jmenované, poté přešel už do tuzemské televize pod křídly CME, tedy do Novy. Nejprve v ní působil jako projektový manažer, od roku 2021 je výkonným producentem reality show jako MasterChef, Love Island, Survivor nebo aktuální Hell’s Kitchen.
Kdybyste si mohl vybrat jakoukoliv reality show, včetně těch, které v Česku ještě nebyly, do které byste se přihlásil?
Rád bych řekl, že do žádné. Pokud bych si vybral, tak asi něco, jako je Amazing Race, která v Česku není tak známá, respektive už se dlouho nevysílala, prostě závod kolem světa.
A z těch, které jste měl na starosti?
Byl by to buď MasterChef, nebo právě právě do vysílání vstupující Hell’s Kitchen. MasterChef proto, protože to je jedna z prvních show, vlastně úplně první show, kterou jsem měl sám na starosti jako svůj první velký projekt, takže to je srdcovka. A Hell’s Kitchen, protože to je projekt neskutečně komplexní, zajímavý, gigantický, jak do obsahu, tak nároků na výrobu. A to i přesto, že zas tak schopný kuchař nejsem.
To jsem se chtěl zeptat, jestli aspoň rád vaříte…
Vařím docela rád, určitě to mám trochu spojené s těmi show. Člověk tím je nějakým způsobem zasažený, trochu ho to políbí, pochytí nějaké pojmy, nějaké techniky, aspoň v teorii, co se má a nemá dělat při přípravě jídel.
Pozval byste na vlastnoručně vyrobenou večeři Radka Kašpárka?
Věřím, že s Radkem jsme, když ne kamarádi, tak minimálně dobří známí, takže myslím, že by se neurazil. Asi by měl připomínky k chuti, ale myslím si, že by přišel.
Jak byste nalákal běžného televizního diváka ke sledování Hell’s Kitchen?
Pojďte se dívat na Novu, protože uvidíte kuchařskou show, jakou jste ještě v Česku neviděli.
Kolik soutěžících můžeme v pořadu očekávat?
Soutěžících bude od začátku 16 a postupně vypadávají.
Jaký je poměr mužů a žen?
Máme to půl na půl, takže osm a osm. Začínáme tím, že týmy muži versus ženy. Je to věc, která byla na našem rozhodnutí, primárně na rozhodnutí kreativního týmu, vychází i ze zkušenosti ze zahraničí, protože Hell’s Kitchen je formát z jiných zemí, hlavně v Americe a Velké Británii funguje velmi dobře. Divákovi nabídne hned od prvního dílu, kdy soutěžící nezná, aspoň jednoduchou identifikaci: Fandím týmu mužů, nebo fandím týmu žen.
Vítězem se pak stane celý tým nebo jednotlivec?
Vítězem se stane jednotlivec. Ten princip diváci televize Nova můžou znát ze Survivoru, kdy se začíná v týmech a v nějakém bodu dojde promíchání do jednoho týmu. A vítězem bude jednotlivec.
Hlásili se do Hell’s Kitchen jen profesionální kuchaři, nebo tam byl i nějaký nadšený amatér?
Stavěli jsme to tak, že soutěžící musí být člověk, který má zkušenost s profesionálním provozem, z kuchyně, která funguje na nějaké vyšší úrovni než naše domácí kuchyně. Takovou máme i ve studiu, respektive máme tam dvě, pro každý tým jednu, jsou to plně profesionální kuchyně a jenom je zapnout a obsluhovat není tak jednoduché.
Co na vítěze čeká?
Kromě finanční odměny velmi zajímá odměna, a to pozice u Radka Kašpárka v jeho nové restauraci 420. Vítěz dostane příležitost pracovat u něj jako kreativní šéfkuchař.
Vy už víte, kdo je vítězem. Byl ten jedinec tak výrazný, že jste si říkali od začátku „Tenhle by to mohl vyhrát“?
Určitě ne. Málokdy to u kuchařských reality show takhle je. Po polovině natáčení se krystalizují nějací favoriti, kteří jsou konzistentní svým výkonem a nějakým způsobem začínají vyčnívat nad ostatní.
Kdy se to vlastně dozví diváci, kdo vyhrál?
Diváci se to dozví v posledním díle. Doporučuji koukat na celou řadu, bude to před Vánoci.
Jak moc drsný byl Radek Kašpárek na soutěžící?
Radek Kašpárek bude určitě drsnější, než jak ho diváci mohou znát z MasterChefa. Je to něco, co ten formát vyžaduje. Ti profíci na to jsou taky zvyklí, v pohodě to unesou. Ale současně jsme po sledování pořadů z jiných zemí vyhodnotili, že není dobré kopírovat Gordona Ramseyho, který je v žebříčku drsnosti na prvním místě, protože to už je trochu oldschool, trochu za hranou. Když to porovnáte s reálným gastroprovozem, je to věc, která je taky už historií. Sám Radek nám potvrdil, že doba, kdy se v kuchyni řvalo a házelo talíři, už je pasé, zklidňuje se to a jedná se s větším respektem.
Na druhou stranu je Radek Kašpárek zodpovědný za to, co přijde hostům na talíř, protože je to vlastně jeho restaurace, takže může být drsnější…
Je to tak. A Radek je především obrovský srdcař, kuchařinu miluje, je to jeho vášeň a opravdu mu záleží na tom, co hostovi dá. Nespokojí se s ničím jiným než s perfektním jídlem, a to samé vyžaduje po soutěžících, po kuchařích v naší reality show. Ve chvíli, kdy dostal nějaké jídlo, které z jeho pohledu nebylo perfektní, nesplňovalo standard, tak se ho to dotklo, vrátil to a vyžadoval to znovu v perfektním stavu.
Létalo tam hodně drsných výrazů? Bude hodně pípání v tom pořadu?
Létalo tam určitě nejvíc drsných výrazů, co jsem zažil napříč těmi show, které jsem vyráběl a dozoroval. Diváci dostanou větší porci, než jsou zvyklí, protože bychom museli pípat vlastně celý pořad. Přeci jen je gastronomické prostředí trošku drsnější. Pokud někdo bude chtít vyloženě necenzurovanou verzi, je k dispozici na Voyo.
Máte dvě kuchyně, které jsou postavené v ateliéru, je tam restaurace, kde potom lidé jedí výtvory týmů, soutěžící tam i bydlí, protože je to vlastně taková kombinace MasterChefa a Big Brother. Kolik stavba toho celého řádově stála?
Nepustím se do detailu, abych říkal nějaká čísla, ale ta dekorace byla velmi drahá. Z toho, co vím, tak za poslední roky to bylo minimálně v tvorbě reality show to nejdražší, co TV Nova stavěla. A je to právě proto, že Hell’s Kitchen kombinuje prvky několika různých žánrů. K tomu se váže i způsob natáčení, kdy jsme používali jak robotické kamery, tak klasické. Tohle všechno postavit na jednom místě v dnešní době stojí velké peníze. Projekt stále stojí. Chvilku se uvažovalo i o rozebrání, ale z důvodů finančních, protože rozebrání a uskladnění něco stojí, i vzhledem k pozitivnímu očekávání a vyhlídce, že by mohla být druhá řada, když diváci nebudou mít negativní reakce, jsme tu dekoraci nechali stát ve studiu a doufáme, že se tam brzy vrátíme.
Jak dlouho vlastně stavba profesionální kuchyně, restaurace a zázemí pro ty soutěžící trvá?
Trvalo to poměrně dlouho. Nachystat tu stavbu s architektem a projektantem, dát tomu na papíře tu podobu, kterou jsme si vysnili, trvalo několik měsíců. Samotná stavba už byla relativně rychlá, myslím, že jsme to stihli za dva měsíce. Jestli mě poslouchají kolegové ze stavby, asi by na mě ukazovali nějaká nehezká gesta, protože tam dřeli od rána do večera.
Co je vlastně úkolem výkonného producenta? Má Tomáš Fišer při natáčení hlad? Dá si raději svíčkovou, nebo Bun Bo Nam Bo? A jak na natáčení Hell’s Kitchen dohlíželi zástupci poskytovatele licence?
To se dozvíte, když si v úvodu článku přehrajete podcast s kompletním rozhovorem!