Opel na to jde obráceně, snaží se nabídnout elektromobil svým běžným zákazníkům a přechod k elektromobilitě se jim snaží usnadnit, jak to jen jde. Čistě elektrický Opel Corsa-e je tak k nerozeznání podobný svým spalovacím sourozencům – liší se pouze drobnými znáčky se stylizovaným éčkem a samozřejmě elektrickými registračními značkami. Ani uvnitř nenajdete nic převratně nového. Elektrická Corsa se samozřejmě prodává ve vyšších stupních výbavy, takže má digitální kokpit a další příjemné věci, ale jinak to uvnitř vypadá naprosto stejně, jako u srovnatelně vybaveného benzínového modelu.
Což také znamená trochu míň místa pro vysoké řidiče, protože Corsa šesté generace se oproti té páté znatelně zmenšila. Kolem B-sloupku se musíte tak trochu protáhnout a najít si správnou polohu za volantem, pokud máte dlouhé nohy, není vůbec snadné. V některých moderních autech stejné velikostní kategorie už tenhle nepříjemný problém většinou vymizel. Velké zázraky nečekejte ani od palubní desky, nevypadá zrovna prémiově, displej infotainmentu je poměrně malý a na hlavních přístrojích nenajdete procenta zbývající energie, jen čárový graf a nepřesný ukazatel dojezdu. Chudě vyhlížející interiér by se dal v pohodě odpustit v případě základní spalovací Corsy, která začíná na 360 tisících, jenže elektrická verze startuje na 830 tisících a tam už by zákazník mohl čekat trochu vymazlenější interiér.
Elektrická platforma skupiny Stellantis nepatří k těm nejvytříbenějším. Na rozdíl od před časem testovaného Citroënu ë-C4 měla ale Corsa alespoň tepelné čerpadlo, takže by v zimě její dojezd neměl klesat tak rapidně. I tak ale relativně malé auto jezdilo se spotřebou přes 17 kWh a dlouhodobě dokonce přes 20 kWh/100 km. To při akumulátoru o využitelné kapacitě kolem 45 kWh znamená, že svižnou jízdou ujedete na jedno nabití nějakých 230 km, při troše snahy možná 260 km. To sice na jeden den většině lidí stačí, ale třeba o třídu větší Renault Megane E-Tech i po svižné jízdě po dálnici a okreskách nespotřeboval víc než 16,8 kWh/100 km.
Pochválit je ale třeba fakt, že kapalinou chlazený akumulátor Corsy-e lze nabíjet výkonem až 100 kW, takže při správném zacházení budete u rychlých nabíječek vždycky jen čtvrt až půl hodinku. Zamrzí naopak nemožnost regulovat rekuperační brzdění pádly pod volantem, ale to je zkrátka důsledek snahy usnadnit řidičům přechod na elektrická auta. Corsa se prostě ovládá stejně jako benzíňák s automatem, jen je tišší a pružnější. A to o dost, se zrychlením na stovku za 8,1 sekundy je rychlejší, než jakýkoliv její spalovací sourozenec. Cena 830 až 860 tisíc za testovanou slušně vybavenou verzi se zdá za malé městské auto jako nesmyslně vysoká, oproti soupeřům, mezi které patří Peugeot e-208, Honda E, Mini E, Renault Zoe nebo Mazda MX-30 je ale Opel Corsa-e nejlevnější.
Foto: Opel