Nechce se vám číst? Článek si můžete i poslechnout
|
Třicetinásobná držitelka ceny Grammy a hudební ikona Beyoncé představila nový luxusní nápoj pro sběratele. Whisky SirDavis vytvořila ve spolupráci s Moët Hennessy. Japonským stylem inspirovaná whisky představuje unikátní spojení amerických a japonských chutí, doplněných o tóny medu, briošky, pomerančového džemu a toffee.
Podle Camerona George, globálního šéfa propagace a blendera SirDavis, byla Beyoncé plně zapojena do vývoje nejen designu láhve, ale i samotného nápoje. George vzpomíná na první setkání před dvěma lety, kdy Beyoncé v jejím domě v Los Angeles uvedla, že whisky je v jejím DNA. Použila slovo „kismet“, což znamená osud, když vysvětlovala své hluboké spojení s whisky. Whisky SirDavis byla pojmenována na počest Beyoncé pradědečka, Davise Hoguea, který byl během prohibice nelegálním výrobcem alkoholu. Právě v jeho palírně poprvé otec Beyoncé slyšel, jak černocha oslovuje „Sir“.
Nejvýraznějším prvkem SirDavis je design láhve. Na rozdíl od běžných whisky lahví, které jsou často nízké a široké, je SirDavis vysoká s elegantními zaoblenými hranami a působí spíše jako umělecký objekt nebo váza. Její růžově zlatý odstín ji učiní skutečným klenotem na každé polici. Beyoncé se při návrhu inspirovala svou vlastní vnitřní tenzí mezi ženskostí a mužností a ptala se, proč nemůže být oboje. Tato tenze se promítla právě do stylu láhve SirDavis. Whisky SirDavis bude k dispozici od 4. září za cenu 89 dolarů. Prodej bude zahájen postupně ve vybraných městech po celém světě včetně Londýna, Paříže a Tokia.
Zajímavostí je, že zpěvaččina whisky už zabodovala u znalců. Ještě před oficiálním uvedením totiž tým, který pracoval na přípravě SirDavis, anonymně přihlásil nápoj do různých soutěží. Hned na startu prodeje se tak může pochlubit medailemi Nejlepší ve své třídě (Best in Class for American Whiskey) z udílení 2023 SIP Awards a zlatou medailí z mezinárodní soutěže New York International Spirits Competition.