První pohled zvenčí podporuje tvrzení o faceliftu. Trochu jiná světla, sem tam jiná křivka na nárazníku, to je všechno. Jenže pod kabátem se toho změnilo hodně, auto dokonce stojí na úplně jiném základě, konkrétně na moderní platformě N3. Ta přináší vyspělejší jízdní a bezpečnostní asistenty, ale také schopnost pojmout hybridní pohonné jednotky a právě jedna z nich poháněla testovací auto, plug-in hybrid s benzínovou šestnáctistovkou a silným elektromotorem. Čistě na elektřinu ujede podle tabulky až 58 km, celkový výkon je příjemných 265 koní, ale také jakožto vrcholná verze stojí minimálně milion a čtvrt, se špičkovou výbavou dokonce milion a půl.
Pokud teď kroutíte hlavou, že milion a půl za nějaké Hyundai by dával jen blázen, zkuste někde se na ulici na Santa Fe podívat. Zvenčí uvidíte sebevědomé SUV s elegantní 3D maskou, úzkými světlomety a často v elegantních metalických barvách. Když nahlédnete (nebo dokonce nasednete) dovnitř, uvítá vás kvalitní interiér s novým středovým tunelem, který plynule stoupá k většímu dotykovému displeji infotainmentu. Pod volantem najdete digitální kokpit, na palubní desce měkké a příjemné materiály, zkrátka a dobře, tohle auto ani omylem nepůsobí laciným dojmem, jako jeho dávní předkové. Santa Fe navíc umí být i sedmimístné, prostřední řada je podélně posuvná, pokud ale třetí řadu nevyužijete, ušetříte 30 tisíc, pod podlahou místo ní najdete šikovné úložné prostory. Druhá řada se navíc sklápí do roviny s podlahou kufru. Santa Fe ve své třídě patří rozhodně k těm praktičtějším autům.
Pokud často jezdíte krátké cesty po městě a navíc máte vlastní garáž či parkovací místo s nabíječkou, může to pro vás být skvělá volba. Reálný elektrický dojezd je 30 až 40 km, což by na denní jízdy většině lidí mělo stačit, elektromotor má 90 koní, což do města také stačí. Ani když elektrický režim vypnete a pojedete na hybridní, není Santa Fe kdovíjak rychlé či zábavné auto. Především má dvě tuny, takže když se vám zachce dynamické jízdy, šestnáctistovka bude muset tahat. Na nějaké to občasné předjíždění to ale stačí a pružné zrychlení je příjemné.
Co se jízdního komfortu týká, horší asfalt nezvládá Santa Fe vyhladit tak dobře, jako někteří jeho soupeři. Podvozek jako by pořád řešil další a další problémy a nikdy se nedokázal úplně uklidnit. Není to úplný průšvih, ale lepší by to být mohlo. I když došla zásoba elektřiny v akumulátoru o kapacitě 13,8 kWh, spotřeba v plně hybridním režimu nepřelezla osmilitrovou hranici, s trochou snahy by klesla ještě níž. Hyundai nabízí Santa Fe i v čistě hybridní verzi, tedy nikoliv plug-in. Cena v tom případě klesne o znatelných 150 tisíc, dalších 50 ušetří vynechání pohonu všech kol. Pokud ale patříte ke konzervativnějším zákazníkům a především pokud často jezdíte dlouhé trasy, Hyundai na našem trhu prodává i naftové Santa Fe se známým motorem 2,2 CRDi. Ten je už při stejné výbavě a bez čtyřkolky levnější o čtvrt milionu a tudíž se dostává pod milionovou hranici, v nejnižší výbavě je dokonce za 850 tisíc. Není asi těžké uhodnout, že plug-in hybrid u nás nebude tou nejprodávanější variantou. Pokud do zmíněné cílovky patříte a ten příplatek zvládnete, Santa Fe určitě stojí za zkušební jízdu.
Foto: Hyundai