Hudební skandály mají schopnost nejen šokovat, ale i změnit veřejné vnímání umělců. Některé z těchto příběhů poškodily svým aktérům kariéru, jiní díky větší porci pozornosti svou kariéru paradoxně nakopli. Všechny tyhle skandály se ale rozhodně zapsaly do historie a zůstávají součástí hudebního světa.
Dvojice Milli Vanilli zazářila v 80. letech se svým hitem Girl You Know It’s True, jenže její sláva velmi rychle zhasla. V roce 1990 vyšlo najevo, že Rob Pilatus a Fab Morvan ve skutečnosti nikdy nezpívali a jejich hity nazpívali jiní zpěváci, zatímco oni jen otvírali pusu na playback. Skandál vedl k tomu, že jim byla odebrána cena Grammy, což se do té doby ani poté nikdy nestalo.
Během vystoupení na Super Bowlu, kde Janet Jackson a Justin Timberlake zpívali zpívali Rock Your Body, došlo k momentu, kdy Justin během choreografie nečekaně své kolegyni strhl část kostýmu, čímž odhalil její pravé prso. Přestože zpěvák tvrdil, že šlo o nešťastnou náhodu, na kariéru Janet Jackson měla kauza velmi negativní dopad. Její písně byly na některých rádiových stanicích bojkotovány a její vystoupení na dalších akcích byla zrušena. Někteří ji obviňovali z úmyslného kaskadérského kousku, přestože sestra Krále popu to popírala.
V roce 1956 Elvis Presley vystoupil v televizní show s písní Hound Dog. Jeho divoké pohyby boků byly ale pro tehdejší Ameriku příliš provokativní. Konzervativní diváci ho nazvali nemorálním, a dokonce si vysloužil přezdívku Elvis the Pelvis (tedy Elvis Pánev). Přestože se Elvisovi tato přezdívka nelíbila a považoval ji za dětinskou, rychle se ujala. Jeho kariéru to ale rozhodně neohrozilo, naopak ji to ještě posílilo a upevnil si svou pozici krále rock’n’rollu.
Na koncertě během turné k albu Diary Of A Madman Ozzy Osbourne šokoval svět. Fanoušek mu hodil na pódium živého netopýra, Ozzy, který si myslel, že jde o umělou rekvizitu, vzal nebohého létajícího savce a ukousl mu hlavu. Až poté si uvědomil, že zvíře bylo živé. Incident vyvolal velkou kritiku a Ozzy musel okamžitě podstoupit očkování proti vzteklině, což jen podpořilo jeho image kontroverzního rockera.
Madonna vždy ráda provokovala. Jedním z nejvýraznějších momentů její kariéry byl rok 1989, kdy vydala píseň Like A Prayer. Klip k této skladbě způsobil obrovskou kontroverzi, protože byl naplněný symbolikou, která spojovala náboženství s otázkami sexuality a rasismu. Jedním z nejdiskutovanějších momentů bylo Madonnino sblížení s postavou zpodobněnou jako svatý, kterého hrál černošský herec. Tento krok byl v kontextu doby považován nejen za provokaci vůči náboženským dogmatům, ale také za jasný sociální komentář o rasových otázkách a předsudcích. Reakce na klip byly ostré. Katolická církev jej označila za rouhačský a vyzvala k jeho bojkotu. Vlna nevole dosáhla takového rozměru, že Madonna přišla o lukrativní spolupráci se značkou Pepsi, která původně plánovala použít Like A Prayer v reklamní kampani. Společnost kvůli tlaku veřejnosti i církve od smlouvy odstoupila.
V televizní show Saturday Night Live vystoupila Sinéad O’Connor s písní Boba Marleyho War. Ta byla původně zaměřena na rasovou nerovnost, ale pro tento večer irská hvězda její význam změnila. Do textu vložila odkazy na sexuální zneužívání v církvi a jasně naznačila, že boj proti utlačování se musí dotýkat i institucí, které se tváří nedotknutelně. Vrcholem jejího vystoupení byl okamžik, kdy zvedla fotografii papeže, prohlásila „Bojujte s opravdovým nepřítelem,“ načež fotku roztrhla na kusy. Následky šly dál než jen k veřejnému odsouzení. Sinéad přišla o mnoho pracovních příležitostí, její desky byly bojkotovány a americká rádia odmítala hrát její hudbu. Přestože její protest byl v roce 1992 považován za extrémní, historie ukázala, že Sinéad měla pravdu. Na povrch postupně vypluly stovky případů sexuálního zneužívání v katolické církvi, stejně jako zprávy o jejich dlouholetém krytí.
I tento skandál se týkal církve. V roce 1966 totiž John Lennon prohlásil, že The Beatles jsou populárnější než Ježíš. Lennonova poznámka byla původně součástí delšího rozhovoru pro britský deník, ve kterém mluvil o postupném úpadku křesťanství v moderní společnosti. Jeho slova však byla v USA vytržena z kontextu, což vedlo k masivní kritice zejména ze strany náboženských skupin. Rádia v několika státech přestala hrát písně Beatles, některé konzervativní organizace vyzývaly k bojkotu jejich hudby a v konzervativních částech USA byly dokonce veřejně páleny desky Beatles.