Začátkem tohoto týdne hýbala hudebním světem aféra kvůli hitu, který vygenerovala umělá inteligence. Track imitující rappery Drakea a Weeknda konečně otevřel debatu o tom, jak se hudební průmysl vypořádá s muzikou, ke které už není potřeba umělec. Na to, jak se dnes vydělává na hudbě, jak TikTok změnil pop a co nás čeká s generativní muzikou, se Jan Kordovský zeptal hudebního publicisty Karla Veselého.
Součástí dnešní epizody podcastu Stopáž je i několik ukázek hudby, kterou vytvořila generativní umělá inteligence. Schválně si vyzkoušejte, jestli rozpoznáte, které z následujících písní vytvořil člověk a které jsou dílem robota. Dvě z nadcházejících videí jsou umělá, dvě reálná.
Odpovědi najdete pod článkem.
1. Album od skupiny AISIS – Lost tapes je upravená studiová nahrávka od kapely Breezer. Hlas frontmana byl upraven AI nástrojem, aby zněl jako zpěvák Oasis Liam Gallagher.
2. Je to už deset let, od chvíle kdy vyšlo album Random Access Memories od elektrorobotů Daft Punk. Jde o bonusový track ze studia, který se na desku nevešel.
3. Heart on My Sleave od rapperů Drakea a Weekenda je čistě generativní píseň, která tento týden rozproudila debatu na internetu o autenticitě uměle vytvořené hudby
4. Sleaford Mods jsou a vždycky budou z masa a kostí
Překvapilo vás, jak poslouchatelná je hudba od neexistujících autorů? Poznali jste obě “falešné” písně?
Poslechněte si celou epizodu podcastu Stopáž v úvodu článku. Hudební publicista Karel Veselý v něm popisuje, jaká nás s umělou hudbou čeká budoucnost.
Pořad si můžete pustit i v mobilní aplikaci Seznamu, na webu Podcasty.cz a nebo ve vašem oblíbeném podcastovém přehrávači.
Úvodní foto: Profimedia