Tak tohle se nepovedlo. Mimořádně očekávaný seriál od tvůrců fenomenální Euforie se nepovedl a Sam Levinson další zářez nezapsal. Naopak si utrhl pořádnou ostudu, neboť jeho novinka řádně nedokončila ani plánovaný počet epizod. Jaké další počiny nezakončily svou pouť podle původního plánu?
Seriálu Idol předcházela velká očekávání a zdánlivě všechno ho pře dalšímu obřímu megahitu. Za dílem stál nejobletovanější televizní tvůrce současnosti Sam Levinson, který si zajistil nesmrtelnost třaskavou Euforií. Hlavní role pak připadly obletované Lily-Rose Depp a hitmakerovi The Weekndovi. A k tomu spoustu tajemna, sexu a lákavého světa okultismu. Jenže ani tahle kombinace nepřinesla víc než jen zklamání a značné rozčarování. Traskavá série zkrátka nedržela jako celek a její vyprávění nedávalo vůbec žádný smysl. Znepokojené hlasy znějící už po festivalových předpremiérách nabraly na síle po oficiálním uvedení a HBO ukázalo očekávanému (ne)hitu nekompromisní stopku. Seriál, který měl původně mít šest dílů, skončil už pátou epizodou. Není tajemstvím, že na place nepanovaly zrovna nejlepší vztahy a sám Levinson musel hned několikrát sahat do scénáře i názvů epizod. Druhá řada je silně nepravděpodobná.
O nezájem ze strany fanoušků rozhodně nešlo v případě dnes již kultovní minisérie Lucky Louie, která taktéž spatřila světa skrze giganta HBO. Kde byl problém? Přílišná vulgarita a politická nekorektnost. Louis C.K. si ve svém životním projektu rozhodně nebral servítky a bral si na paškál všechny myslitelné společenské stereotypy a nešvary. Nevynechal otázky barvy kůže, genderových stereotypů, rasismu, kapitalismu nebo domácího násilí. Těžko uvěřitelná kombinace vulgarit i dojemných momentů fanoušky bavila, hlavounům z kabelovky se ale brzy stala trnem v oku. A po první sérii byl sitcom zastaven. Jeho kultovní status ale nadále zůstává.
Do třetice všeho špatného s HBO? Bohužel. Radikálnímu řezu se nevyhnul ani oceňovaný Deadwood, který se těšil velké fanouškovské a kritické podpoře, přesto se dočkal černého puntíku. Karty osudu proti němu po mimořádně úspěšné třetí sérii zahrály kvůli změně konceptu a směřování HBO, do kterého již svět westernů nezapadal. Zároveň však bylo veřejným tajemstvím, že se tvůrci se studiem dvakrát v lásce neměli, což vyvrcholilo nevyvrcholením očekávané závěrečné čtvrté série. Deadwood se sice dočkal samostatného filmu, bohužel se však kvalitou ani nepřiblížil kvalitám původního seriálu.
Jít po České sodě byla sebevražda. Trojice statečných komiků Jan Kraus, Jiří Ornest a Josef Žluťák Hrubý, se ovšem na tuhle misi, za kterou by se nemuseli stydět ani The Expendables, na jednu sezonu vydali. Do jisté míry Čtvrtníčkovu výkladní skříň vyrovnali. Sklizeň netradičního humoru s investigativní trojicí reportérů nás donutila k slzám smíchu a je záhadou, proč si tehdejší vedení České televize nevyhodnotilo dnes bohužel neprávem zapomenutou Dvaadvacítku jako další velké eso v rukávu. Scény jako U Tří demogratů kultonostalgie, Setkání s Němci nebo Pražské výkaly patří ke zlatému fondu porevoluční zábavy. Věčná škoda!
Zdroje: čsfd.cz, showbiz.cz, tvguru.cz
Úvodní foto: Eddy Chen / HBO