Boom kolem reality show přišel do Česka relativně pozdě, ale s o to větší intenzitou. Snaživé domácí štáby se chtěly vyrovnat zahraniční předloze, kterou jsme mohli sledovat na MTV a jiných globálních stanicích. A došlo i na pořádné bizáry. Na ty největší snad nikdy nedojde.
Reality show jsou žrouti času s příběhy reálných lidí a zvířat, na které se diváci snadno napojí. Vzpomínáte na SuperStar, VyVolené nebo Farmáře, který hledá ženu? Kolik času jste u nich trávili? Dnešní doba si však žádá mnohem větší výzvy, a tak můžeme sledovat i zvířecí upgrade kontroverzního Like House s názvem Like Haf. Je to bizár? Je. Věřte, nebo nevěřte, v kontextu světové tvorby se jedná o celkem standardní nápad. Najdou se totiž ještě větší šílenosti. My vám je dnes představíme.
Zapomeňte na serióznost a odměřenost. Japonci jakoby si svou frustraci a touhu se vyřádit rozhodli realizovat pomocí ulítlých reality show. A teď rozhodně nemyslíme mainstreamově známé taškařice Takešiho hrad nebo Ninja Warrior. Naši asijští přátelé totiž zašli ještě mnohem dál. A nebáli se zajít na samotný okraj lidské důstojnosti! Japonci jsou zkrátka jinde. A jejich hranice šikany a ponižování se před národem je, zdá se, nekonečná.
Jedna z jejich soutěží například spočívá v orálním uspokojování. Ano, blowjobem k národní popularitě! Maximálně kontroverzní soutěž Sing What Happens se v Zemi vycházejícího slunce těšila obrovské popularitě. Tohle netradiční karaoke spočívá v uspokojování za plentou, kde placená společnice dráždí snaživé rádoby zpěváky. Pravidla? Soutěžící, kteří odzpívají celou písničku, aniž by se zadrhli, ztratili koncentraci nebo předčasně ejakulovali, vyhrají 1 milion jenů. Stále jde o relativně cudnou reality show. Konkurence s názvem Orgasm Wars totiž spočívá v tom, že homosexuál musí poskytnout orální sex heterosexuálovi. Pokud vyvěsí prapor příliš brzy, prohrává.
V Japonsku ještě zůstaneme s další obskurností, která vám chce dokázat, že pojídat můžete úplně cokoliv. Co naplat, že může jít o botu nebo kliku od dveří. Úcta k profesi cukrářů a rekvizitářů se spojila v soutěži, kde japonské celebrity ochutnávají sladkosti nebo objekty v čokoládovém provedení. Výsledek? Buď si skvěle pochutnaly, nebo zjistily, co všechno dokáží ustát lidské zuby. Tohle doma rozhodně nezkoušejte.
Amerika je považována za velmoc televizní zábavy. A obzvláště pak v oblasti reality show, neboť zde vznikla i spousta televizních kanálů specializující se na tento specifický druh zábavy. A tak došlo i na několik těžko uvěřitelných bizárů!
Pravdivý příběh o jedné mimořádně plodné rodince. A jak už asi tušíte, rodiče se neflákali ani během samotného natáčení. V době startu produkce nesl seriál 17 Kids and Counting, stačilo pár epizod, na cestě byly další dvě děti. Všechny děti přišly na svět přirozenou cestou, celkové skóre je deset chlapců a devět dívek. A rodinná tradice je přenesena i na samotné potomstvo. Jeden ze synů měl v devatenácti letech již tři děti! Tahle divná rodina, kde nosí všichni počáteční jméno J, je nefalšovanou továrnou na lidi.
Před pár lety slavil obrovský úspěch seriál Odpočívej v pokoji, který popularizoval prostředí pohřebních služeb. Na podobném základu funguje i nevšední reality show Best Funeral Ever, která ukazuje pohřby, kde se slaví, tančí a užívá konec života. Těžko říct, co by na to řekli samotní nebožtíci, tohle je hodně zvrácená forma vyrovnávání se se ztrátou.
A činíme se i u nás. Někdy bohužel, neboť následující dva spektákly patří k tomu nejhlubšímu dnu, jaké jsme v našich životech naneštěstí viděli!
Aby vám na ČSFD diváci napařili 22% hodnocení, to už chce ultimátní nic. Přesně tím byla celebritami posetá obdoba populární lidové zábavy Prostřeno. Těžko říct, jestli za to mohly samotné výtvory ze slavných kuchyní nebo casting, který čítal vysloužilou pornoherečku Dolly Buster, jejího někdejšího kolegu Roberta Rosenberga a Ivetu Bartošovou. Sledování tohohle pořadu fyzicky bolelo.
Prima se může „pochlubit” ještě dalším majstrštykem, kterému diváci na ČSFD napařili 15 %, povětšinou s všeříkajícím označením Odpad. Ačkoliv synopse reality show (přesněji docu-reality) láká na reálné policisty, případy ukazující skutečný život a volání o pomoc, realistické na tomhle, až na uniformy, není vůbec nic. Otřesné herecké výkony, ještě horší scénář a rádoby autentické záběry životů na okraji společnosti. Pokud to má alespoň z části popularizovat práci policistů, jde spíš o dokonalou antireklamu. Policie ČR několikrát upozorňovala, že se na tomto braku nepodílí.
Úvodní foto: Profimedia