Bylo by snadné smést ze stolu ONEMANSHOW: The Movie Kamila Bartoška jako přefouklou bublinu projevu velmi kreativního ega. Kazma se v něm holedbá kontakty s mafií, kompletní výbavou bonvivána (superdrahé auto, luxusní oblečení a přitažlivá přítelkyně jako bonus), ale také pohádkovými možnostmi marketingového mága. Ve svých 38 letech si hraje na Jamese Bonda natolik, že se filmu přezdívá wannabe Dannyho parťáci po česku.
Upozornění: Text obsahuje spoilery!
Kazma v rozhovorech sděluje, že díky filmu může být zase malým klukem a pomyslně střílet z praku kamením do oken. Je to skutečně svého druhu klukovina a lehce dojímá odkazy na Blbý a blbější (viz Hot Dog auto v psím převleku). Pointa je: Obrat korporaci a rozdat peníze lidu (za takřka nesplnitelných podmínek). Jako by opisovala myšlenku seriálu Papírový dům. Je to natolik klučičí film, že ženy se v něm objevují jedině jako maskérky a klapky ve štábu, prsatky obklopující pseudo Rittiga či křepčící na mejdanech nebo komické dámy s natáčkami. Kazmova dívka v něm nemá příliš náročný part (přestože to celé dělal pro ni).
Mnohostranně skutečně jde o výjimečný počin: Celá legrace stála horentních 72 milionů korun a naplňuje zákon značky OneManShow. Kazma je (mimo jiné) autorem námětu, scénáře, režisérem, producentem a hlavní postavou. Přitom těm všem, kdo se na filmu podíleli, nezapomíná poděkovat, a údajně se na něm podílely stovky lidí. Produkce celého filmu měla trvat čtyři roky.
Diskuzi vzbudilo a věhlasu filmu pomohlo i to, že se ve filmu objevují významní čeští herci, a někteří (údajně Hynek Čermák) mají v úmyslu film žalovat, jelikož prý netušili, že hrají ve fejkové záležitosti. Vidět Jiřího Bartošku, Jiřího Langmajera, Kryštofa Hádka a Ondřeje Sokola hajlovat je sympatická perla filmu. Díky tomu, že je jedním ze spoluautorů scénáře i Petr Kolečko, lze tušit inspiraci ve sKORO NA mizině se Třemi tygry a právě Langmajerem, kde herci hráli sami sebe. Pečlivě rozšířený pocit, že Kazmovi něco kvůli jeho aktivitám hrozí, hraje pro publikum pod jeho heslem Ještě nás nezavřeli. Film spolurežíroval Andy Fehu, který stojí i za vtípky satirického komediálního hororu Shocky & Morthy.
Zatím Kazmovi hrozí hlavně to, že jeho film vyprodává kinosály a patrně hravě přebije v návštěvnosti ubohou Barbie i Oppenheimera. Snad se přestane promítat s prvními mrazíky. Na OneManShow: The Movie chodí i čerstvě gramotné děti, samozřejmě teenageři a také mladí lidé kolem čtyřicítky, kteří se hledají. Je to důkazem dokonale zvládnutého marketingu, v kterém nechybí ani charitativní prvky. Rozzářená očka ukrajinských (dostali roztomilé plyšáky) a romských dětí z dětského domova (viděli představení v cirkuse za 40 korun) tomu dodávají tu pravou esenci takzvaného HLP (hluboce lidského příběhu). Vtipy typu „To není cikán, ale bílej cikán“, zas naopak stahují k úrovni devadesátkového humoru Zdeňka Izera.
Jiný Kamil, Kamil Fila, si ve své recenzi filmu povšiml, že konstrukce filmu nedává smysl a trpí logickými nedostatky děje, například v časové posloupnosti. Kamil Bartošek přitom jasně sděluje na konci své poselství, že jako filmoví tvůrci můžete být nelogičtí, protože jde hlavně o to, že peníze rozhodně nejsou všechno. Film je čistá stylizace a to důležité je láska, kterou ztratil kvůli své honbě za slávou, a vzdává jí hold. Peníze vůbec nejsou všechno, a to hlavně pro ty, kdo je mají. Kazma se ve filmu přímo orgasmicky opájí bankovkami jako strýček Skrblík a jediné, co ve filmu s penězi nedělá, je scéna, kdy by si tisícikorunou vytíral zadek (a to je škoda).
Pokusit se posoudit film jako dílo bez veškerého humbuku kolem lze mentálním cvičením, kdy si představíme, že by šlo o balkánský nezávislý snímek. Slušnej bizár, řekli byste si a pomysleli si něco o tom, že na Balkáně jsou asi hodně levné drogy (Kazma sám nepopírá, že se s dalšími členy týmu nevyhýbá čerpání inspirace v účincích psychoaktivních látek.) Pravda je, že by film těžko fungoval bez kontextu a znalosti předešlých Kazmových kousků. Kazma se stylem fake it till you make it vypracoval z kluka z Kroměříže na týpka z billboardu a reálnou silnou značku. Kluk, který zbořil internet a Leoše Mareše, Jim Carrey o něm napsal tweet, dotkl se Justina Biebera a žije si svůj diskopříběh, o kterém každý sní.
Výčet reklam a značek, které se ve filmu objeví, by zasloužil samostatný dlouhý článek. V několika okamžicích je to příšerně na sílu, jako ve chvíli, kdy si s ním jeho přítelkyně Vendy chce na lehátku na pláži zahrát jistou chytře zábavnou společenskou hru s kartičkami. Vážně. Nic složitějšího v žádné scéně chudák Vendy neříká, jen to, že se jí nelíbí, jak Kazmovi pořád někdo volá a často není doma, a také že se jí nelíbí celý ten ošklivý podvod. Jinak se nezdá, že by Vendy měla nějaké další vlastnosti, než že je půvabná, přítulná, někdy smutná, ráda přijímá kytice a zbožňuje plyšáky. To by miloval každý. Skutečná Kazmova expřítelkyně Andrea Kalousová (26) na premiéru nepřišla a prý si šla raději nechat vybělit zuby. Jeho současná přítelkyně Maru Rosecká (20), o které se neví, jestli s Kamilem teda chodí, nebo ne, při promítání (podle zlomyslných zdrojů) nějak nevěděla, jak se tvářit. Později popřela, že by se tvářila kysele. Na vzniku filmu se údajně sama podílela, proto ho chápe jako to, co to je: Produkt. Nikoliv něco, co by se jí osobně mělo dotknout.
Kazma sám film ověnčuje gloriolou něčeho, co tu ještě nebylo, a považuje se za novátora. Hru se zahrabaným autem v jedné chvíli žertem přirovnává k dokumentu Český sen. Na rozdíl od jeho tvůrců má Kazma v rukávu bonus, jímž se může opájet: Natočil film i bez té blbé FAMU, jako například Tomáš Magnusek. To, co stojí za OneManShow: The Movie, je prý prosté nadšení a vědomosti čerpané z knihy Jak napsat dobrý scénář. Když si za něčím jdete a chcete realizovat vaši myšlenku, které věříte, nemáte se bát a každý to může dokázat, jako Kazma. Třeba i zapojením se do jeho soutěže o balík peněz, což má být onen přesah do reality. Co když vás ale žádná soutěž ani Kazmův kult nezajímá? Pak vám dojde, že jste viděli stominutovou předraženou reklamu.