Odpoledne na Expres FM /
Celý playlist
Lifestyle

Ssangyong Rexton Club: Není pro každého, ale už v základní výbavě dostanete hodně muziky za málo peněz

Honza Koubek
12. 06. 2023

Před pár týdny Honza Koubek testoval zajímavý korejský vůz Ssangyong Rexton. Velké SUV s bytelnou technikou tradičního offroadu. Když test zveřejnil, dostal spoustu dotazů, proč testoval špičkově vybavenou nejvyšší verzi, když u takovéhoto auta jde především o jeho příznivou cenu. A protože zájem o test byl skutečně vysoký, vypůjčil si Rextona znovu, tentokrát ve variantě Club, což je základní výbava.

Další díly (299)

Není základní výbava jako základní výbava

Pokud si totiž představujete spartánské holátko, čeká vás velké překvapení. I když české zastoupení SsangYongu nemá k dispozici tu úplně základní verzi, i testovaný kus ukázal, že nejde o žádného „žebráka“. Příplatková výbava testovacího kusu se omezila na dva pakety, stála jen pár desítek tisíc korun navrch a především poměrně věrně reprezentovala to, co si běžný zákazník tak jako tak připlatí. A nebo by aspoň měl.

Bez čtyřkolky nedává příliš velký smysl

Při koupi i toho nejzákladnějšího Rextonu se totiž vyplatí zaškrtnout například balíček s názvem Grip+, který obsahuje o něco sofistikovanější zadní nápravu a uzávěrku zadního diferenciálu. A i když to není úplně levné, rozhodně se dá doporučit také připojitelný pohon předních kol. Rexton Club je totiž v základu jen zadokolka. Vzhledem k robustní konstrukci, která je do terénu jako dělaná, ale prostě nedává smysl si za čtyřkolku těch 45 tisíc korun nepřiplatit. Zmíněný Grip+ je za 27 tisíc, pak mělo testované auto balíček Club+, ve kterém je vyhřívaný volant, bezklíčové startování a akustické kouřové zasklení oken, tedy všechno věci, které jsou při každodenním používání velmi příjemné. Tento balíček stojí 20 tisíc a stejnou částku dáte i za příplatkové metalické laky, v našem případě velmi pohlednou tmavomodrou metalízu. I s těmito všemi příplatky se ale obří terénní vůz pořád vejde pod milionovou hranici, konkrétně stál 971 500 Kč i s daní, což Honza okomentoval jako v dnešní době poměrně neuvěřitelnou částku – zejména když vezmeme v úvahu, co všechno je v základní výbavě.

Přijdete o pár moderních systémů, ale základ je solidní

Se základní výbavou musíte oželet několik nejvyspělejších asistenčních systémů, není tu například hlídání příčného provozu za autem, aktivní držení v jízdním pruhu a hlídání bezpečného vystupování, není tu adaptivní tempomat, přední parkovací kamera, chybí luxusní, kůží čalouněná a diamantovým vzorem obšívaná palubní deska a sedačky jsou také látkové a bez elektrického nastavování. Spousta věcí ale zůstala: Od elektrických oken a dvouzónové automatické klimatizace, přes automatická Full LED světla a stěrače, pasivní tempomat, systém varování před nechtěným vyjetím z pruhu, rozpoznávání dopravních značek a autonomní nouzové brzdění, automatické zamykání dveří po rozjezdu a tak dále. Místo digitálního kokpitu jsou pod volantem analogové budíky a infotainment má menší osmipalcovou obrazovku, ale všechno funguje dobře, včetně kabelového spojení s mobilními telefony Apple i Android.

Detailní pohled na testované auto najdete v galerii

U Ssangyongu dává prostě základní výbava velmi dobrý smysl

Především ale platí, že i základní Rexton jezdí prakticky úplně stejně jako ten špičkově vybavený. Pohonná jednotka je identická, naftový čtyřválec o objemu 2,2 litru a výkonu 202 koní, bytelný stejně jako podvozek s žebřinovým rámem. Místo dvacetipalcových kol jsou v blatnících osmnáctipalcová, což sice vypadá trochu nepatřičně, ale jízdní komfort na hrubém asfaltu je bezesporu o něco lepší. Na tažné zařízení pořád můžete připojit brzděný třítunový a po lehké úpravě i třiapůltunový brzděný přívěs, samozřejmě pokud máte patřičné řidičské oprávnění. A pokud potřebujete víc míst uvnitř, třetí řada sedaček stojí stejných 16.900 Kč jako u špičkové výbavy. Existují samozřejmě pohodlnější rodinná SUV, ale za cenu pod milion korun žádné jiné takto prostorné a v terénu schopné auto prostě nepořídíte. Není to volba pro každého, ale pokud potřebujete skutečného pracanta, Rexton by rozhodně neměl ujít vaší pozornosti.

Poznatky z týdenního testování najdete ve videu

Neděle
14:00 – 15:00
Garáž
Vše co vás může zajímat o autech.
Jan Koubek

V aktuálním vydání pořadu Garáž Honza Koubek přináší ještě novinky o čínském elektromobilu značky MG, který šokuje konkurenty cenou, o prodloužené verzi elektrického VW ID.Buzz LWB, nebo o novém malém Lexusu LBX. 
Pořad si můžete poslechnout v přehrávači v úvodu článku. Archiv Garáže najdete v sekci Podcasty, v aplikaci Expres FM nebo ve vaší oblíbené podcastové službě. Videa z testování můžete zhlédnout na webu Stream.cz, novinky ze světa automobilů přináší Honza Koubek i na profilu Meziplyn.     

Pracant s porcí výbavy navíc: SsangYong Musso Grand se nově podobá SUV a za slušnou cenu poslouží i rodinám

Honza Koubek / 23. 04. 2023

Hyundai Santa Fe: Nové auto vydávané za facelift

Honza Koubek / 13. 06. 2022

Foto: Expres FM / Honza Koubek

Diskuze
Vstoupit do diskuze
Sdílejte

Další na Expres FM