Před pár týdny Honza Koubek testoval zajímavý korejský vůz Ssangyong Rexton. Velké SUV s bytelnou technikou tradičního offroadu. Když test zveřejnil, dostal spoustu dotazů, proč testoval špičkově vybavenou nejvyšší verzi, když u takovéhoto auta jde především o jeho příznivou cenu. A protože zájem o test byl skutečně vysoký, vypůjčil si Rextona znovu, tentokrát ve variantě Club, což je základní výbava.
Pokud si totiž představujete spartánské holátko, čeká vás velké překvapení. I když české zastoupení SsangYongu nemá k dispozici tu úplně základní verzi, i testovaný kus ukázal, že nejde o žádného „žebráka“. Příplatková výbava testovacího kusu se omezila na dva pakety, stála jen pár desítek tisíc korun navrch a především poměrně věrně reprezentovala to, co si běžný zákazník tak jako tak připlatí. A nebo by aspoň měl.
Při koupi i toho nejzákladnějšího Rextonu se totiž vyplatí zaškrtnout například balíček s názvem Grip+, který obsahuje o něco sofistikovanější zadní nápravu a uzávěrku zadního diferenciálu. A i když to není úplně levné, rozhodně se dá doporučit také připojitelný pohon předních kol. Rexton Club je totiž v základu jen zadokolka. Vzhledem k robustní konstrukci, která je do terénu jako dělaná, ale prostě nedává smysl si za čtyřkolku těch 45 tisíc korun nepřiplatit. Zmíněný Grip+ je za 27 tisíc, pak mělo testované auto balíček Club+, ve kterém je vyhřívaný volant, bezklíčové startování a akustické kouřové zasklení oken, tedy všechno věci, které jsou při každodenním používání velmi příjemné. Tento balíček stojí 20 tisíc a stejnou částku dáte i za příplatkové metalické laky, v našem případě velmi pohlednou tmavomodrou metalízu. I s těmito všemi příplatky se ale obří terénní vůz pořád vejde pod milionovou hranici, konkrétně stál 971 500 Kč i s daní, což Honza okomentoval jako v dnešní době poměrně neuvěřitelnou částku – zejména když vezmeme v úvahu, co všechno je v základní výbavě.
Se základní výbavou musíte oželet několik nejvyspělejších asistenčních systémů, není tu například hlídání příčného provozu za autem, aktivní držení v jízdním pruhu a hlídání bezpečného vystupování, není tu adaptivní tempomat, přední parkovací kamera, chybí luxusní, kůží čalouněná a diamantovým vzorem obšívaná palubní deska a sedačky jsou také látkové a bez elektrického nastavování. Spousta věcí ale zůstala: Od elektrických oken a dvouzónové automatické klimatizace, přes automatická Full LED světla a stěrače, pasivní tempomat, systém varování před nechtěným vyjetím z pruhu, rozpoznávání dopravních značek a autonomní nouzové brzdění, automatické zamykání dveří po rozjezdu a tak dále. Místo digitálního kokpitu jsou pod volantem analogové budíky a infotainment má menší osmipalcovou obrazovku, ale všechno funguje dobře, včetně kabelového spojení s mobilními telefony Apple i Android.
Především ale platí, že i základní Rexton jezdí prakticky úplně stejně jako ten špičkově vybavený. Pohonná jednotka je identická, naftový čtyřválec o objemu 2,2 litru a výkonu 202 koní, bytelný stejně jako podvozek s žebřinovým rámem. Místo dvacetipalcových kol jsou v blatnících osmnáctipalcová, což sice vypadá trochu nepatřičně, ale jízdní komfort na hrubém asfaltu je bezesporu o něco lepší. Na tažné zařízení pořád můžete připojit brzděný třítunový a po lehké úpravě i třiapůltunový brzděný přívěs, samozřejmě pokud máte patřičné řidičské oprávnění. A pokud potřebujete víc míst uvnitř, třetí řada sedaček stojí stejných 16.900 Kč jako u špičkové výbavy. Existují samozřejmě pohodlnější rodinná SUV, ale za cenu pod milion korun žádné jiné takto prostorné a v terénu schopné auto prostě nepořídíte. Není to volba pro každého, ale pokud potřebujete skutečného pracanta, Rexton by rozhodně neměl ujít vaší pozornosti.
V aktuálním vydání pořadu Garáž Honza Koubek přináší ještě novinky o čínském elektromobilu značky MG, který šokuje konkurenty cenou, o prodloužené verzi elektrického VW ID.Buzz LWB, nebo o novém malém Lexusu LBX.
Pořad si můžete poslechnout v přehrávači v úvodu článku. Archiv Garáže najdete v sekci Podcasty, v aplikaci Expres FM nebo ve vaší oblíbené podcastové službě. Videa z testování můžete zhlédnout na webu Stream.cz, novinky ze světa automobilů přináší Honza Koubek i na profilu Meziplyn.
Foto: Expres FM / Honza Koubek