Hudba na prvním místě / Music First /
Celý playlist
Ostatní

Nová třída C už asi prodeje Mercedesu nezachrání, ale je to skvělé auto

Redakce
Mercedes-Benz třídy C je velmi důležité auto. Na našich silnicích možná nepatří k nejčastějším zjevům, ale na západ od našich hranic jich jezdí doslova spousty. Hlavní rival trojkového bavoráku se historicky prodával tak dobře, že mu automobilka vděčí za značnou část svých zisků a celkově i za svůj úspěch.
24. 01. 2022

Ohrožený druh

Jen předchozí generace Mercedesu třídy C se prodalo 2,5 milionu kusů, dá se ale poměrně s jistotou předpokládat, že generace pátá, která má kódové označení W206, stejného úspěchu bohužel nedosáhne. Ale není to její vina, že by snad byla v nějakém směru nedotažená, nebo měla nějakou zásadní chybu – bude to prostě tím, že zákazníci už klasické sedany nechtějí. Přesedají do crossoverů a různých jiných nových kategorií, nemluvě o mohutně podporovaném nástupu elektromobility a s ním souvisejícími emisními pokutami a dalšími klacky házenými pod nohy klasických spalovacích aut.

Pro konzervativnější zákazníky, kteří elektromobil zatím nechtějí, případě pro jejich potřeby nedává smysl, má tedy Mercedes nové Céčko. To je opět o něco větší – prodloužilo se o 65 mm, o pár milimetrů se rozšířilo a je také malinko nižší. Díky tomu vypadá dospěleji a dynamičtěji. Zároveň ale podstatně narostl rozvor, takže uvnitř přibylo místo na nohy zadních cestujících, což bylo u této třídy Mercedesu tradičně problematické místo. Vpředu pak najdeme mírně zmenšenou kopii palubní desky špičkového Mercedesu třídy S – vypadá skutečně famózně a ergonomicky jsem nenašel chybu.

C Klasse 22 in - MBcz.jpg

Mercedes vyučuje efektivitu. Koncept slibuje tisícikilometrový dojezd

Jistější jízda

Podvozek nové třídy C technicky vychází z předchozí čtvrté generace, ovšem naladěný je výrazně jinak. Vzadu je víceprvková náprava, vpředu dvojité lichoběžníky, tedy dražší, ale výrazně vyspělejší řešení, než všudypřítomný MacPherson. Poháněná zadní kola navíc mohou mít příplatkový systém automatického natáčení až o 2,5 stupně, který zvyšuje stabilitu a usnadňuje parkování. Testovací auto ho mělo a funguje skutečně dobře. V porovnání s minulým céčkem je jízda jistější a dynamičtější. Možná ne tolik, jako u trojkového BMW, ale to zjevně nebyl účel. Céčko je především velmi pohodlné a jezdit s ním celý týden je za odměnu.

C Klasse 22  modrý - MBcz.jpeg

Subaru představilo první elektromobil, dárcem orgánů je Toyota

Akční rádius předčí elektromobily

Motor je jednou z nejdůležitějších novinek. Testovaná verze C220d v přídi skrývala nový dvoulitr s 48Voltovou mildhybridní technikou. Je to první čtyřválcový naftový mildhybrid značky, má rovných 200 koní a je spárovaný s perfektně naladěným devítistupňovým automatem. Při jízdě je slyšet jen vzdáleně, i když dost na to, abyste okrajově vnímali, že zhasíná ještě před zastavením a znova startuje při sebemenším dotyku plynového pedálu. Řidiče opravdu absolutně neruší a navíc celý ten systém skutečně funguje. Když se budete jen trochu snažit, udržíte spotřebu v blízkém okolí pěti litrů. Vzhledem k 66litrové nádrži na naftu to znamená akční rádius 1.300 km, to vám žádný elektromobil nenabídne. Další poznatky z týdenního testování uvidíte ve videotestu.

Kam dál? Brutální koncept BMW se bude líbit i fanouškům obrněných vozů



Foto: Mercedes-Benz Česká republika

Diskuze
Vstoupit do diskuze
Sdílejte

Další na Expres FM