V zavazadlovém prostoru nové Škodovky zbylo slušných 570 litrů volného místa. Navzdory klesající střeše zbývá zadním cestujícím dostatek místa nad hlavou, protože Coupé má standardně velkoplošné prosklení střechy, které zabíhá na bocích až téměř ke sloupkům karoserie a vzadu až za opěradla cestujících, takže se pohodlně usadí i dvoumetroví. Kromě špičkové verze RS přijde ještě základní s jedním elektromotorem o výkonu 204 koní a točivém momentu 310 Nm, pohánějícím zadní kola. Protože bude mít také akumulátor o využitelné kapacitě 77 kWh, její dojezd bude nejvyšší – papírově až 545 km. Ani verze RS by ale neměla mít dojezd pod 500 km, pochopitelně v ideálních podmínkách. Uprostřed bude dvoumotorová verze s výkonem 265 koní a točivým momentem 425 Nm.
Varianta RS bude mít samozřejmě vysokou výbavu, ve které bude například LED diodami podsvětlená maska Crystal Face, sportovní sedačky s kontrastním prošíváním, či speciální zelená grafika infotainmentu a palubních přístrojů. Chybět nebude navigace, světlomety LED Matrix s vykrýváním ostatních účastníků provozu, dvacetipalcová kola a tak dále. Nevšední budou také barvy. Verze RS bude mít jako jediná v nabídce ostře žlutozelený lak Mamba Green – a to jak ve verzi kupé, tak v případě běžného Enyaqa RS, který přijde na trh na podzim. K dispozici bude i zajímavá nová oranžová metalíza Phoenix a šedivá metalíza Graphite. To všechno samozřejmě znamená, že tu máme nejen nejvýkonnější, ale také nejdražší škodovku všech dob. Enyaq Coupé RS iV začíná v ceníku na 1.559.900 Kč.
Další informace a video z prvního představení ve fotoateliéru Škoda Auto najdete v článku Honzy Koubka na webu Garáž.cz.
Foto: Škoda Auto