Balenciaga musela stáhnout svou poslední kampaň, ve které účinkovaly děti s plyšovými medvídky v kožených popruzích na bondáž. Zejména američtí uživatelé Twitteru byli rozhořčeni a Balenciaga se urychleně omlouvala. Na Instagramu značka uvedla, že rozhodně neschvaluje jakékoli nevhodné zobrazování chování a chování k dětem a podobně. Ujistila, že bude řešit, kdo je za to zodpovědný.
Ke kampani se vyjádřil také fotograf Gabriele Galimberti. Ten je známý svými fotografiemi dětí v dětských pokojích. Je to série, kterou zveřejnil například i National Geographic. Gabriele fotí děti z celého světa, ze všech společenských vrstev. Fotí je ve zlatých pokojíčcích plných hraček i v chatrčích s panenkami z druhé ruky. Na sítích se vyjádřil, že jediné, co má s fotkami společného, že jako nájemný fotograf scénu nasvítil a nafotil ve svém stylu. Ale že neměl vliv na to, s jakými hračkami se děti fotí, v jakých kulisách.
Další problematickou částí kampaně se navíc stává dokument, který objevili pozorní diváci. Jde o stanovisko Nejvyššího soudu v případu dětské pornografie z roku 2008. Dokumenty, které nějak souvisí s obtěžováním dětí nebo lidmi, kteří se dostali do křížku se zákonem kvůli obtěžování, se objevují i v předešlých kampaních s dospělými. Jsou ukryty například v kabelkách, nebo v rámečku na stolech za modelkami.
Úvodní foto: Profimedia